onsdag den 17. august 2011

Sundhedsflip vol. 2

Et eksempel på min usammenlignelige rygrad:

for to uger siden meddelte jeg K, at nu skulle den stå på sund mad herhjemme! ikke mere sukker og kedelig mad. Nææ nu skulle jeg til at spise sundt og dyrke motion, så jeg kunne komme i form og være slank og lækker. Ligesom de er i bladene og på tv. Og Mary!

Mit første motionsforsøg, lader jeg bare stå et øjeblik.

I virkeligheden går jeg slet ikke så meget op i vægt, fordi jeg synes det er røvkedeligt. Virkelig. Men jeg bliver alligevel imponeret (og lidt misundelig), når jeg ser nogle slanke sporty piger, der ser sunde og glade ud. Det må jeg også kunne gøre. Hvor svært er det lige at spise sundt? Det smager jo godt.. langt det meste af det.
Nå, men jeg begynder med at slæbe hjem fra frugt og grøntafdelingen. Masser af frugt. for, som jeg får sagt til K, da han undrer sig over mit grønne flip; når det ikke er i huset, kan man jo ikke så godt bytte eftermiddagssnacken ud med en banan, vel?! Det gælder om at have det til at ligge og friste, siger de kloge.

Og SKYR! Ork! Jeg har læst mig til at Skyr skulle være det nye spelt i storbyen. Mig ud at hente Skyr til husholdningen. Igen måtte jeg komme med en halv-vag forklaring til en undrende K, på hvorfor nu Skyr skulle være så meget bedre end det Tykmælk, vi plejer at købe. "altså det er lissom sundt ik. -og Islandsk! og meget gammelt. De spiste Skyr, mens de skrev sagaer for millioner af år siden! Og Island har altid haft fat i den lange ende... ok måske ikke økonomisk på det seneste, men på sundhedsfaktoren, altid." resultat: Skyr is in da house!

Dag 1: Jeg bytter min havregryn (med sukker) ud med et sandt frugtorgie med Skyr på. uh så sund så sund! - og smider halvdelen i skraldespanden, fordi det smager kedeligt, og er alt for meget for min mave at klare kl 8 om morgenen. Måske skal Skyr ikke bruges sådan?

Jeg spiser derefter et æble om dagen og laver en lækker pæretærte med hasselnødder og marcipan af alle pærerne (hvad?).
Der ligger stadig tre appelsiner ude i frugtkurven. og fem brune bananer.
Og Skyr blev smidt i skraldespanden i går, fordi den lugtede underligt (af camembert ost? skal den det?)

Der er lang vej hjem for Karen Nørøxe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar